29 februari 2012

31 + 29 = 60


Dit zijn al mijn vierkantjes van mijn 366-dagen project bij elkaar..
Tja.. vandaag heb ik de titel van mijn vierkantjes-blog maar veranderd..
Het was eerst "365-granny-project 2012", maar aangezien het een schrikkeljaar
 is..moest het toch echt wel veranderd worden..


En ... wat ligt daar in de hoek bij al die vierkantjes?


Ja.. je ziet het goed.. een gebreid balletje..
niet foutloos.. maar ben er toch best tevreden mee..
Ik had nog nooit met meer dan 2 priemen gebreid..
(nu dus met 5 (kleine) priempjes)
en kon het eigenlijk niet zo van mezelf hebben,
dat ik dát niet kon..
net als sokken breien, wat ik ook ooit nog wel eens wil kúnnen..

-o-o-o-o-o-

Ook nog wat nieuws over de parkietjes van mijn give-away!!


De parkietjes zijn naar de winnaars van de give-away..
en zo leuk... hier en hier kan je lezen, dat ze zijn aangekomen!!!!

-o-o-o-o-o-

En deze foto heb ik vandaag ook nog gemaakt van mijn valkparkietjes
zo lief én nieuwsgierig zijn ze..

Je kan me regelmatig in de voliére vinden..
meestal zitten ze dan wel met z'n allen op me..

19 opmerkingen:

De Merle zei

Wow, die blokjes zijn erg mooi zo bij elkaar! Ga je er een sprei van maken?
Groetjes,
Karin

Monique van den Berg zei

Wat een hoop vierkantjes. Ziet er al heel fleurig uit.

Ja en die parkietjes, jammer dat ik niet bij de winnaars zat. Ik blijf ze leuk vinden.

Groetjes, Monique

Tante Titi zei

Wat mooi, al die granny's bij elkaar!

Groetjes titi

Bianca zei

Wat een super leuke vrolijke blokjes heb je gemaakt zeg, die met dat lieveheersbeesje daar zou ik een paar oorbellen van maken. Heb je ook patroontjes van deze blokjes? En die parkietjes die zijn ook geweldig vind ik! Nog een hele fijne avond hoor !

Groetjes Bianca

Lien zei

Achachach wat een leuke post! De granny's zijn prachtig geworden!! En oh, wat een heerlijk kieten toch. Ik kan geloven dat je daar regelmatig tussenstaat. Vel crea-plezier nog!

Linda zei

Wat een heerlijke fleurige granny en wat knap dat balletje, ik heb inmiddels ook 5 kleine priempjes in huis om voor het eerst sokken te breien!!

Elizabeth zei

Hé.., je hebt het gepiept! Dit balletje ziet er helemaal gaaf uit, Jacqueline; je bent wel een volhouder hè..
En wat zijn je grannies mooi, de kleuren zijn zo sprekend!
Joris maakt het goed hoor, de poezen hebben hem nog niet eens ontdekt.., maar hij is ook nog wel een beetje stilletjes; moet toch stiekem nog een beetje wennen, denk ik..

Groetjes, Elizabeth

renske zei

wat een mooie vierkantjes, en die kleuren, ontzettend moi.

Angélique zei

Ha, ben je ook "om" wat het ballen breien betreft? Hij is mooi geworden! Net als de berg met vierkanten, die groeit gestaag.
Kun je de vogels nog wel uit elkaar houden? Ik zie wel wat verschillen, maar dan moet ik goed kijken.

jumare zei

ik vind het zo leuk al die vierkantjes bij elkaar. Ooit wil ik dat ook wel eens doen (nu echt geen tijd daarvoor. Misschien als dochter naar school gaat).

en knap van die bal. ik vind breien met twee naalden al een opgave, maar ik zou het wel graag kunnen. Ook nog iets om eens meer tijd aan te besteden.

Moos zei

Knap hoor je eerste bal met 5 priempjes hihihihi ..... op naar je eerste paar sokken :-)

En je squares .... Wow ... ook voor wat de kleuren betreft! Daar word je toch helemaal vrolijk van!

Kijk je valkparkietjes eens zitten. Schitterend :-)

*OLLY* zei

Wauw! Wat een mooie granny blokken! Dat belooft iets prachtigs te gaan worden :)
En je parkietjes vind ik ook erg leuk.
Groetjes Mo

Unknown zei

Wat mooi!! en de gehaakte parkietjes, wow!! dank je wel voor het patroon! Ik ga ze zeker eens maken (heb ze ook 'gepint' dus ze staan nu op pinterest, je gaat vast veel 'bezoek' krijgen ;-) Wat zijn ze leuk zeg!! En je dochter, die maakt zelf ook hele leuke dingen!!! :)
liefs, Nancy

Tessa von KÖNIGkind zei

Wunderschön!
Liebste Grüße
Theresa

Charlotte zei

New follower! Love the squares but especially love the parakeets.

Betsy zei

Mooi al die vierkantjes. De kleuren zijn ook echt mooi, zo vrolijk!
Leuk dat de parkietjes zo goed terecht zijn gekomen. Ze zijn ook zo leuk.
Als je sokken wilt breien: ik heb een basispatroon op mijn blog staan, mèt foto's :)

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Maria zei

Hoi, Ik ben je nieuwe volger.
Mooie granny's is schitterende kleuren,ik word er echt vrolijk van. Die pakietjes die je gehaakt heb zijn ook top, als ik je blog eerder ontdekt had dan had ik zeker meegedaan aan je Give-Away. Nu maar eens zelf gaan proberen, bedankt voor de beschrijving, ze staan wel in een boek die ik heb maar hoe jij het uitlegd klinkt het makkelijker.
Liefs
Maria

Janneke Frutsel zei

Wat een leuke blog! En die parkietjes, die ga ik zeker eens uitproberen, heel mooi!
Ik heb ook een valkparkiet, wat zijn dat toch lieve beestjes.
Groetjes :-)

Jirska zei

Ik wilde ook altijd graag sokken leren breien en heb uiteindelijk ook een cursus gedaan.
Je bent alvast gewaarschuwd; ook sokkenbreien is verslavend!!! En errug leuk om te doen!

groetjes van Jirska